vision

Benadering

Wij werken met referentie naar het behaviorisme, psychologisch model afkomstig van een wetenschappelijke methode.
Het behaviorisme is een krachtig instrument van zelfbeheer en beheer van de samenwerkingen.


De theorieën van de scholing die door behavioristen worden ontwikkeld, zijn werktuigen waarvan het gebruik en het begrip de persoon meer vrijheden in het zelfbeheer van zichzelf en zijn betrekkingen geven. Wij leren door keuze, maar ook ongewild; het is dus nuttig om deze scholing die onze bevoegdheden en ons leven bewerkt te begrijpen.

  • Met referentie naar de gedragsvergelijking, werken wij op de verschillende sequenties die ons mechanisme kenmerken.
  • Wij brengen waarnemingsveranderingen op gang die het mogelijk maken om de gedachten te heroverwegen en de deur te openen aan andere emoties, die een alternatief gedrag motiveren.
  • Onze hulpmiddelen maken het mogelijk om bepaalde onverstandige gedachten die schade aan de professionele doeltreffendheid brengen te revalueren en de functie van het gedrag dat we soms tegen onze eigen wil produceren te begrijpen.
  • Wij gebruiken de confrontatie met de realiteit als veranderingshefboom van de tegen productieve overtuigingen.
  • De doeltreffendheid van coachings hangt af van hun ankering in de werkelijkheid door het gebruik van oefeningen; onze irrationele overtuigingen die slechts door de ervaring opnieuw ter discussie kunnen gesteld worden.
  • De onderneming wacht op resultaten en een gedragsprestatie van zijn werknemers, maar heeft geen toegang tot hun waarnemings-, gedachte- en geloofswaarneming. Enkel een vertrouwelijke en interpersonele methode laat de taak in deze sferen toe.
  • Het is stroomopwaarts, op het niveau van de waarnemingen, gedachten, overtuigingen dat het emotionele beheer zich hoofdzakelijk afspeelt.

Methodologie

HOW organiseert programma's die geconcentreerd zijn op de ervaring en implementeert functionele veranderingen zowel in de dynamica van groep als op schaal.

Voorbereiding
De opleidingsstrategie in seminarie houdt rekening met de vragen van de deelnemers en verzekert zich van hun motivatie via individuele voorbereidende interviews of een collectieve intake.

Actie
Wij verkrijgen diepgaande wijzigingen dankzij de combinatie van individuele seminaries en coachings. Dat maakt het mogelijk om in de individuele dynamica de ervaring van groep, de theorieën en de technieken te laten weerklinken.
Buiten de observaties in seminarie, gebruiken we psychometrische evaluatiemiddelen (waarvan de geldigheid in de literatuur wordt erkend, in tegenstelling tot talrijke middelen die courant in de ondernemingen worden gebruikt). Deze middelen katalyseren ons begrip van de persoon.

Opvolging
Het begrip van het werk op de verandering schrijft zich door definitie in de duur in. Follow-up is noodzakelijk.

In natuurkunde wordt de macht uitgedrukt door het werk/de tijd.
Zonder de macht van de inspanning te wijzigen, verhoogt zich de tijd gunnen het werk.